Publicador de continguts


Aquest estiu t’han deixat a terra?


24 de juliol de 2025

✈️ Com reclamar si el teu vol s’ha cancel·lat, endarrerit o t’han denegat l’embarcament?

 

Si el teu vol s’ha cancel·lat, ha tingut un gran retard o no t’han deixat embarcar, pots reclamar una compensació econòmica i altres despeses.

Aquí t’explicam quan pots reclamar, quant et poden pagar i com fer-ho pas a pas.

 

 

 

 

🔹 Quan tens dret a reclamar?

Segons el Reglament europeu CE 261/2004, tens dret a reclamar si:

  • El teu vol s’ha cancel·lat amb menys de 14 dies d’antelació i no t’han ofert una alternativa raonable.
  • Has arribat amb més de 3 hores de retard a la teva destinació.
  • T’han denegat l’embarcament (overbooking) tot i tenir reserva confirmada.

🔹 Quina compensació pots rebre?

La quantia econòmica depèn de la distància del vol.

A més, poden estar obligats a cobrir:

  • Àpats i begudes durant l’espera
  • Allotjament (si cal pernoctar)
  • Transport entre aeroport i hotel
  • Reemborsament del bitllet o vol alternatiu

🔹 Quan no tens dret a compensació?

Si el problema es deu a circumstàncies extraordinàries (tempestes, emergències mèdiques, vaga de controladors aeris, etc.)

Si t’han avisat amb temps suficient i et varen oferir una alternativa en horari similar

🔄 Com reclamar pas a pas


🟪 1. Reclama primer a la companyia aèria

Intentar primer la reclamació directa amb l’aerolínia.

Fes-ho a través del seu formulari web de reclamacions o per correu electrònic.

Guarda còpia de tot (missatges, respostes, documentació...).

🟪 2. Si no et responen o rebutgen la reclamació: contacta amb l’AESA.

Si passen 30 dies i no has rebut resposta o t’han respost negativament, pots fer una reclamació gratuïta davant l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA).

🧾 És un procediment no judicial, però pot fer pressió a la companyia perquè compleixi.

🟪 3. Si tot falla: pots acudir a consum o a la via judicial.
Pots contactar amb una Oficina de Consum (OMIC) o associació de consumidors.

 

✅ Recomanacions finals
Guarda sempre bitllet, targeta d’embarcament i qualsevol missatge de la companyia.

Reclama per escrit i de manera clara.


Notícies relacionades

Publicador de continguts

Actualitat

Publicador de continguts