Publicador de continguts


Un centenar d'alumnes participen a la Gimcana de la Dieta Mediterrània amb la que conclou l'activitat "l'Escola al Mercat"


14 / de maig / 2017

Els alumnes del Col.legi La Salle han participat per ser el centre escolar més participatiu entre els 16 que han gaudit del programa

Un total de 1.180 alumnes han participat al projecte que compta amb el suport de diferents àreas de l'Ajuntament, Govern i Mercapalma

Antònia Martín: "És un programa molt exitós, que implica a moltes institucions i els al.lots s'ho passen bomba, a més de fomentar una alimentació més sana i hàbits saludables"

Palma, 12 de maig de 2017.- La regidora de Sanitat i Consum, Antònia Martín, juntament amb la regidora d'Educació i Esports, Suanna Moll, el gerent de Mercapalma, Jeroni Barbón, el Director General d'Innovació i Comunitat Educativa, Jaume Ribes i la cap de Negoci d'Agroïlla Coloma Pascual han assistit avui als actes de cloenda del programa L'Escola al Mercat que durant el curs 2016-2017 ha arribat a 1.080 alumnes de 16 centres diferents.

Durant la cloenda s'han lliurat diferents diplomes als alumnes premiats amb el millor dibuix i que han estat: Emily Palacios (4t curs CC San Alfonso de Ligorio); Rafa Francisco Salvat (3er curs CEIP Camilo José Cela); Gabriel Oliver (3er curs La Porcíncula) i Rosa Benitau Skayte (5è curs CC San Alfonso de Ligorio).

Els 80 alumnes del Col.legi La Salle de Palma han participat a la Gimcana de la Dieta Mediterrànea, una activitat amb tallers de cuina, manualitats i jocs, que és el premi a l'escola més participativa d'entre les 16 que han participat en aquest projecte durant el present curs.

Antònia Martín ha destacat que "es tracta d'un programa molt exitós" i s'ha mostrat molt satisfeta pels resultats obtinguts, "ja que implica moltes institucions i els al.lots s'ho passen bomba".

La Gimcana de la Dieta mediterrània d'avui de matí consisteix en un viatge per un dels models de dieta més saludables. Durant el joc, els participants van passant de prova en prova mentre aprenen quins són els valors nutricionals necessaris per assegurar una bona alimentació. L'objectiu d'aquesta gimcana és que els nens aprenguin a elaborar per ells mateixos receptes culinàries fàcils i saludables, amb fruites i hortalisses fresques i de temporada, fomentant la seva autonomia com a persones, alhora que es diverteixen.

Martín ha afirmat "que són activitats entretingudes i que fomenten una alimentació més sana i hàbits saludables".

El projecte "L'escola al mercat" està adreçat a nins i nines que cursen de 3er a 6è d'Educació Primària amb tres objectius i es du a terme des de l'any 2009 amb el suport de diferents institucions com l'Ajuntament de Palma; el Govern, Mercapalma, Associació Patronal de Majoristes de Mercapalma de Fruites i Productes Hortícoles, Federació de Mercats Permanents de Mallorca:

-Millorar els hàbits alimentaris dels nens i impulsar la vida activa, fomentant el consum de fruites i verdures d'origen local i de temporada com a pràctica de consum sostenible.

-Donar a conèixer la cadena comercial, i en concret, els mercats municipals de cada barri, potenciant els mateixos com a pràctica de consum sostenible.

-Dinamitzar els mercats municipals i augmentar la competitivitat de la cadena comercial.

Complement esportiu

Durant un total de 13 jornades que celebrades entre novembre, desembre, febrer i març el programa de l'Escola al mercat s'ha complementat amb activitats lúdico-esportives a càrrec de l'Institut Municipal de l'Esport amb l'objectiu d'impulsar un model multiesportiu, integrador i coeducatiu. Aquestes activitats s'han pogut a dur a terme als exteriors dels mercats de Pere Garau i l'Olivar i se n'han beneficiat uns 350 alumnes de diferents centres de Palma.

Les activitats s'han dividit en diferents blocs:
Bloc 1- Esports col.lectius: Futbol 3 x 3, Hoquei.
Bloc 2 - Esports de xarxa: Tennis, badminton, voleibol, futvoleibol, indiaca.
Bloc 3 ¿ Esports individuals: Bitlles i petanca.
Bloc 4: Circuits: de patins, de psicomotricitat

Data darrera modificació: 2 de desembre de 2022