El Servei d'Atenció Integral a la Violència Masclista (SAIVM) va atendre 1.410 persones a Palma durant el 2024 - Comunicació i Premsa
El Servei d'Atenció Integral a la Violència Masclista (SAIVM) va atendre 1.410 persones a Palma durant el 2024

La tinenta de batle i regidora d’Igualtat, Lourdes Roca, destaca que el 90% de les dones finalitza satisfactòriament el procés psicosocial
Palma, 4 d'agost de 2025.- El Servei d'Atenció Integral a la Violència Masclista (SAIVM) va atendre al llarg de 2024 un total de 1.410 persones, entre elles 1.097 dones, 192 nins i 121 homes. Així es reflecteix a la memòria anual presentada aquest dilluns per la segona tinents de batle i regidora d’Igualtat, Lourdes Roca.
Durant la seva intervenció, la regidora ha destacat la importància i el compromís de l'equip professional que fa possible aquest servei municipal, “que s'ha consolidat com un espai segur per a moltes persones que necessiten començar de nou”.
Respecte de les dades més rellevants, l'informe assenyala l'evolució dels diferents programes. Així, el Programa Dones ha registrat un augment del 15% en casos actius durant el darrerany.
Per part seva, el Programa Fills mostra una disminució en expedients actius, encara que amb un increment del 27% en nous casos.
En el Programa Homes, les xifres d'expedients actius es mantenen estables, però s'ha observat un augment del 40% en casos nous en comparació amb l'any anterior.
Quant a la procedència de les dones ateses, el 59% són espanyoles i el 41%, estrangeres, de les quals un 33% provenen de països fora de la Unió Europea i un 8%, de països comunitaris. A més, el 82% de les usuàries arriben derivades d'altres serveis, principalment dels cossos de seguretat, del Centre d'Informació de la Dona i del servei 24 hores d'IBDona.
Durant la presentació, Roca ha recordat que el SAIVM forma part d'una xarxa municipal especialitzada en atenció integral, que inclou el Servei Municipal d'Acolliment per a Dones i Infants en Situació de Risc.
En aquest sentit, ha reafirmat el compromís de l’Ajuntament en la lluita contra la violència de gènere, “pilar fonamental de qualsevol societat democràtica, justa i igualitària”.
Avaluació del Servei
Una de les novetats durant el 2024 ha estat la incorporació d'indicadors específics per a mesurar l'atenció psicològica individual en el Programa Dones.
En aquest sentit, la regidora ha posat en valor que el 90% de les dones que varen finalitzar el seu procés psicosocial ho varen fer satisfactòriament.
Del total d'expedients tancats, un 76% va aconseguir tots els objectius plantejats, un 11% els va complir parcialment i només un 8% no va aconseguir els objectius.
Quant als infants, el 79% va millorar el seu estat emocional i la seva comprensió sobre la violència, mentre que un 20% va millorar parcialment i només un 1% no va aconseguir les metes proposades.
En el Programa Homes, el 84% dels participants va complir amb èxit els objectius terapèutics. Destacant especialment la millora en habilitats comunicatives (92%) i el reconeixement de la responsabilitat en la violència exercida (87%).
La satisfacció dels usuaris és també molt alta: les dones valoren el Servei amb una nota mitjana de 9,45 sobre 10, mentre que els homes el qualifiquen amb un 9,9 sobre 10.
A més, els temps de resposta compleixen els estàndards establerts: el 97,3% de les dones varen ser ateses en menys de tres dies des de la sol·licitud, l'atenció infantil es va proporcionar en un termini màxim de 15 dies hàbils, i el 95,45% de les demandes del Programa Homes es varen gestionar en menys de cinc dies.
Data darrera modificació: 4 d’agost de 2025